Thursday, May 3, 2012

Malaysia Hari Ini

     Sekarang ini, yang mengganggu otak dan kepala saya, yang menjadi isu perbualan yang tidak berapa hangat antara saya dan Cik Aiman, ialah isu pemilihan para pemimpin di Malaysia. Untuk pengetahuan awak semua, saya dan Cik Aiman bukan cuma bincang pasal benda tak penting lagi tak berguna sepanjang masa, ada juga yang kami bincang yang berguna. Contohnya, isu politik di Malaysia. Apa, ingat budak perempuan tak kisah hal ekonomi negara ke? Heh, jangan pandang serong pada kaum hawa ya... Disebalik kelembutan, ada keganasan yang mengalir! Wah, saya sedang bersemangat patriotisme! Wakaka!
     Sebelum saya mula MENCERIAKAN hari anda, saya nak bagi mukadimah dulu. Aik, apa benda pulak perempuan ini merepek... Kalau rasa saya merepek, tekan X dan pergi buat benda lain. Walaupun saya ni spesis perempuan, tak semestinya saya cuma tahu hal-hal perempuan sahaja. Kalau saya cuma tahu hal perempuan sahaja, tidak mungkin saya berjaya ubah template hingga tidak nampak sangat warna lembut milik perempuan! Wah, itu kejayaan terbesar saya [setakat ini]!
     Dalam kepala saya, sampai sekarang terngiang-ngiang soalan yang sama. Ada juga soalan lain tetapi yang ini sering mendominasi apabila belajar sejarah di sekolah. Mentang-mentang belajar tentang kemerdekaan negara, mula otak bekerja flashback segala info yang saya dapat menerusi penontonan TV di Buletin Utama. Biasanya pelaksanaan hukum hudud du negara ini yang first tapi sekarang itu yang kedua! Tak tahu macam mana boleh turun takhta...
     Yang saya perasan tentang ekonomi Malaysia sekarang ini kan, memang semakin meningkat. Maklumlah, nak mengembalikan Zaman Kesultanan Melayu Melaka yang gilang gemilang hingga ke persada dunia! Wakaka! Macam jahat sahaja bahasa saya kan? Dah mula pasarkan produk-produk tempatan ke negara-negara luar macam United Kingdom, Jepun dan beberapa negara Islam lain. Logo halal kita pun nampaknya valid di beberapa negara terutama negara-nagara Islam. Jadi, apa kaitan para pemimpin dengan isu ini?
     Sudah terang lagi tak perlu bersuluh yang memang pemimpin kita memainkan peranan terpenting dalam memajukan sektor ekonomi sesebuah negara. Itu memang tidak dinafikan. Saya sebenarnya tidak menyokong mana-mana pihak ya, jadi jangan fikir yang saya sokong BN ataupun PAS, DAP, PKR dan sebagainya. Sebenarnya saya fikir, lebih baik tidak dilakukan Sistem Undi di Malaysia kerana yang saya lihat, Sistem Undi hanya menambah ketidakperpaduan kaum. Semua tegang sahaja. Tak ada persefahaman langsung! Lebih baik kalau gaduh semasa persidangan di dewan parlimen. Lagi[un saya perhati, ramai orang sekarang tidak ramai yang nak sangat mengundi.
     Tapi, bukan hal itu yang saya nak bebel panjang-panjang, hal ini ada juga bersangkut dengan hal tadi, tapi tak lah nak bebel hal tadi... Awak semua perasan tak yang sekarang ini para pemimpin kita kebanyakannya terdiri dari kaum lain yang bukan pula beragama Islam! Kalau awak semua tak perasan, memang saya cakap awak ni katak bawah tempurung. Ini buka hal main-main ya, harap maklum. Perdana Menteri kita sekarang ini saya rasa terlalu memberi muka kepada kaum lain untuk memerintah. Memang itu bagus, cuma tahu tak dengan berbuat begitu, kita menempah maut.
     Saya yakin awak semua dah tahu beberapa petanda kiamat. Dan antaranya ialah segala urusan dunia ditadbir oleh mereka yang bukan ahlinya. Maksudnya Segala urusan dunia ditadbir oleh mereka yang bukan Islam. Ini baru petanda kecil. Itupun saya rasa dah makin hampir kepada tanda-tanda besar! Dan untuk info bersama, antara tanda-tanda kiamat yang jelas lagi nyata dan terang ialah apabila manusia berlumba-lumba membina skyscraper. Memang itu dah jelas kita nampak. Sebanarnya, ada beberapa lagi tanda-tanda kecil kiamat, dan semuanya telahpun berlaku! Tinggal tanda-tanda besar kiamat sahaja menunggu masa nak nampak.
     Sama ada kita sedar ataupun tidak, kitalah manusia akhir zaman. Dan saya rasa kita tahu yang manusia akhir zaman majoriti semuanya terikut-ikut budaya barat dan semakin menenggelamkan Islam! Adakah kita juga antara golongan major yang saya tulis tadi? Tanya diri sendiri... Jawapannya ada pada diri ya. Saya tak boleh beri jawapan sebab saya ada diri saya nak jaga (nampak sangat terlampau selfish)!
     Saya rasa kalau Malaysia nak laksanakan hukum hudud sekarang masih tak terlambat lagi. Sekurang-kurangnya masih boleh dikawal lagi kadar jenayah. Sekarang ini, saya rasa manusia tidak takut dengan adanya hisab setelah kita mati nanti. Tengok sahajalah, kes bunuh dan bakar semakin banyak sekarang. Begitu juga dengan kes buang bayi. Mari kita bersama-sama geleng kepala sambil ish ish ish kan mereka yang macam tu... Sebab mereka ni memang nak masuk neraka saya rasa!
     Akhir kata, siapa yang makan cili padi dia yang terasa pedasnya! Jadi, bersama-samalah kita semua rakyat Malaysia menambah amalan baik supaya senang di akhirat kelak. Sekarang ini pun, sesetengah orang yang tutup kepala pun berzina ya tak? Saya tak kata semua.. Harap Maklum. Bertutup kepala tak semestinya perempuan ya, lelaki yang pakai serban, kopiah dan sebagainya pun boleh dikategorikan tutup kepala. Ingat, BUKAN SEMUA! Jangan saman saya nanti! Saya hanya malaksanakan tanggungjawab sebagai seorang insan yang merasa dirinya bertanggungjawab untuk menasihatkan saudara-saudaranya kearah kebaikan. Wakaka! Ok, chow dulu..

No comments :

Post a Comment