Wednesday, May 2, 2012

Cerita best!

     



     Ha, dah puas mata tu menenung gambar atas ini? Kalau nak tenung selama-lamanya pun saya tak kisah asalkan awak semua tak terkeluar biji mata memandang. Orang lain jauh perjalanan luas pemandangan tapi si pemandang dekat perjalanan tak luas pemandangan. Wakaka! Faham tak? Tak? Kenapa tak faham? Kan ayat simple mimple but no pimple? Baiklah, sebagai blogger rajin dan bertanggungjawab (lah sangat), saya akan beritahu. Maksud frasa 'dekat perjalanan tak luas pemandangan' adalah kan dekat sahaja perjalanan, tak sampai 100 sentimeter persegi pun, MUNGKIN sekadar 17 sentimeter. Jadi, tak jauh pun pemandangan. 'Tak luas pemandangan' ialah tengok gambar tu, ada apa, kapal dan langit dan dua orang macam sedang berpelukan tak sanggup nak berpisah. Jadi, adakah itu luas pemandangan namanya? Kaitan antara kedua-dua frasa tu cari sendiri ya.
     Kenapa saya pampang gambar Titanic? Nak cakap bukan mengenai Titanic sangat pun. Ada lah juga tetapi tidak banyak. Sebenarnya tulis entri sebab nak kongsi, semalam gue barusan aja nontonin cerita Iron Man 2! Wakaka! Itu sahaja. Maklumlah, tak pergi wayang. Kanapa? Baca entri INI. Malas nak cerita panjang-panjang.
     Aik, apa kaitan dengan cerita Titanic? Sabar, belum habis story lagi. Itulah, lain kali jangan menampuk bila orang tua bercakap. Aik, macam diri tu dah tua sahaja! Wakaka! Semalam punya semalam punya semalam punya semalam punya semalam (sebenarnya tak ingat tarikh dan hari), saya telah menonton satu filem. Filem ini sungguh menyayat jiwa dan raga. Memang terkeluar air mata. Tajuk filem tu CJ 7! Percaya tak saya menangis tonton filem tu? Percayalah! Itu memang yang sebenarnya terjadi.

     Lagi satu cerita sedih yang berjaya buat saya terharu ialah Brother Bear. Sedih semasa tengok Koda menangis! Kasihan Koda dah tak ada mak! Waaaaaa, sedihnya! Mak dia kena BUNUH! Time tu memang saya dah mula membuat sesi keluar air mata dah...
     Tapi saya tak adalah menangis keluar air mata sederas-derasnya, cuma sikit-sikit sahaja. Sedih bila tengok CJ 7 sanggup tukar nyawanya dengan nyawa ayah budak yang saya tak ingat namanya. Waaaaaaa! CJ 7 mati selepas itu! Waaaaa, sedihnya! Kaitan dengan Titanic ialah, saya pun menangis juga tonton filem itu. Sama juga situasinya dengan filem CJ 7, aliran air mata saya tidaklah deras! Itu semua kerana ego saya yang melampau. Mata dah memang nampak sangat berair tapi ditahan juga supaya tak terkeluar. Apa saya buat? Saya kelip-kelip mata sampai saya rasa tak sedih sangat! Cuba try, memang mujarab dan berkesan!
     Ok, sampai disini dahulu entri saya untuk kali ini! Bye..

No comments :

Post a Comment