Tuesday, May 15, 2012

Hak Ciplak Terpelihara #2

     Kali ini, kes Hak Ciplak Terpelihara adalah kes menciplak dari sebiji tumblr! Dulu kan buat entri yang menciplak dari seorang blogger! Aik, dari tumblr pun nak curi? Kalau benda tu menarik, saya ambillah! Wakaka! Siapa suruh buat benda tu menarik sangat! Kan dah kena ciplak sambil plagiat. Kali ini, orang yang kena plagiat tu bernama Pocoyo dalam Twitter. Kalau nak buka twitter dia, tekan SINI!!! Nak buka tumblr dia, tekan HERE!!! 
     Kes hari ini, nak tengok muka watak-watak Disney yang popular semasa kita kecil-kecil dahulu dan tetap menjadi kegemaran kanak-kanak perempuan hinggalah sekarang ini. Kalau nak tengok, scroll kebawah lagi. Kalau taknak, cukuplah sampai disini dahulu perjuangan anda dalam cabaran hidup yang penuh cabaran dan dugaan ini! Wakaka! 
     Ni kenapa pula dengan dia ni, dah gila ke. Tiba- tiba sahaja nak menggunakan bahasa puitis.
      Tak. Bukan gila. Hanya ketidakbetulan cara berfikir sahaja. Perasan tak yang orang selalu cakap otak sengal/tak betul ke yang seumpama dengannya. Sebenarnya, otak tak salah apa-apa pun! Janganlah kita salahkan otak. Otak cuma buat kerja dia untuk menggerakkan tangan, kaki dan seluruh anggota badan kita di samping mengingat benda yang kita hafal ataupun lihat. Sebenarnya, cara berfikir yang salah ye tak? Kita berfikir sebegini, beginilah jadinya. Kita berfikir sebegitu, begitulah jadinya. 
     Kan saya dah membebel tak tentu pasal! Kenapa awak biar. Sepatutnya awak tolong cakap dengan saya! (Marah)
      Kembali ke pangkal jalan dan memilih jalan yang lurus, saya nak teruskan topik perbincangan kita. Tengok gambar dibawah ni dan buat perbandingan kalau nak.


     Ok, bye!

4 comments :