Monday, May 21, 2012

Lelaki VS Perempuan: Siapa lebih perasan?


     Tengok tajuk hari ini, saya rasa yang majoriti (otak saya kata semua) akan menyalahkan jantina yang lawan dengan kita. Aik, faham ke? Tak faham? Sila baca berulang kali untuk kefahaman tahap maksimum!

     Senang cerita, macam ni, lelaki akan kata; 
Perempuan of course! 
     Perempuan akan kata; 
Lelaki lah!
     Ok, sebenarnya, pernah tak awak-awak semua yang bijak pandai lagi cerdik dan celik huruf ni sedar sesuatu yang TERAMAT penting lagi PENTING! [Sila berhenti makan keropok ikan parang sekarang] 

     Aih, apa benda yang penting TERAMAT penting tu? Kalau awak ni jenis yang suka perhati, sama ada perhati pak guard tengah tidur semasa bekerja hinggalah perhatikan apa jua yang namanya 'perhati', mesti awak perasan benda ni bila ada orang mula bercakap mengenai isu (isu?) 'perasan', kalau awak perempuan, awak atau kawan awak mesti cakap macam ni;
     Lelaki ni, perasan dia lain sikit. Kalau dia tengok kita pandang dia atau senyum atau puji dia sikit, dia kata kita suka dia
     Kalau awak lelaki, awak atau kawan awak akan cakap macam ni tentang seseorang perempuan ni;
     Perempuan ni perasan dia over sikit dari kita, kalau kita puji atau pandang atau senyum-senyum pada dia, dia ingat kita suka dia 
     Tengok dialog dua-dua tu, hampir sama kan? Itulah yang sering saya dengar dan baca daripada kedua-dua belah pihak. Mana saya dapat semua tu ya? Haaaa, saya spy okay! Itu maksudnya, dua-dua sama ada lelaki ataupun perempuan, dua-dua sama perangai. Jadi, jangan nak ego overdos pula. 
     
     Sebenarnya, saya nak juga cari siapa sebenarnya yang lebih perasan, lelaki atau perempuan? masalahnya, sampai sekarang saya masih temui jalan buntu! Ada sesiapa yang tak setuju dengan topik ini dan nak marah saya, tekan SINI dulu baru kembali dan marah saya : )
notakakiayam: How's my new look? I like it and I hope that this will last without ANY editing!

No comments :

Post a Comment