Friday, July 20, 2012

Happy Puasa Yu Oll!!!


     Gua tengok semua blogger dah tulis entri pasal esok. Gua pun nak jugak tulih! Tak mo ketinggalan. Nanti jadi katak ayam bawah tempurung.. 

     Ok, now first things first... Gua nak ucap HAPPY PUASA kat yu olls. Happy-happylah time puasa nanti.. Jangan le guna alasan puasa untuk tak buat kerja pape pun... Woi! Lu dah besar wei, takkan nak guna alasan dak kecik camtu kot!

Gambar yang takdak kaitan dalam cerita ni... Saja je letak : )
     Gua teringat masa gua kecik dulu,ada satu hari tu masa gua darjah tiga, gua dah tak tahan sangat nak pose, soooo gua dengan BIJAKnya telahpun menuju ke bilik air untuk amik air sembahyang [kononnya]... Nasib baik jugak lah time tu dah masuh zohor. 

     Soooo, gua pun tutup pintu bilik air and lepastu terus bukak air paip... Mula-mula tu, konon baik lah... Gua abasuh tangan 3x. Lepastu, setan mana tah terlepas dari jail kat neraka tu gi suruh gua minum air paip.. Disebabkan time tu gua masih budak kecik yang imannya belum cukup kuat dan terikut-ikut sangat dengan tv tu, gua pun tadahlah air kat tangan pastu dengan selambanya minum...


     Dah berapa kali teguk tu, dah rasa puas and tenaga dah kembali la kan, gua pun amik balik air sembahyang cam biasa... Lepastu keluar and terus solat cam takdak apa jadi.. And, benda tu berlaku beberapa kali dalam seminggu... 

     Sekarang nih, dah besar gedabak, takkan nak buat lagi kot benda camtu.. Anyway, sekarang ni dah boleh tahan dah puasa.. Alah, setakat setengah hari je kot! Takkan tak boleh tahan! *Riaknya daku -_-

     Ok, bye yu olls! Hehe, sebelum tu nak ku tanya yu oll... Dah habis genti puasa ke belum? 

No comments :

Post a Comment