Friday, April 20, 2012

Origami kawaii!!


     Hari ini, saya Cik Yam nak ajar buat origami yang senang sangat dan senang diikuti dan dipelajari... Sebenarnya ajar origami ni sebab tak ada kerja... Oh, buat pengetahuan awak semua, kawan Cik Yam, Cik Aiman dah tukar link blog dia, daripada www.suistekanbuka.blogspot.com kepada www.garage-of-good.blogspot.com! Kalau terbuka hati nak buka, tekan SINI!!! Wakaka! Ok, yang ni tak ada kaitan langsung dengan topik. Saja nak promote blog dia bagi ramai follower. Kan saya kawan yang baik! Wakaka!

     Okay, Cik Yam nak mula mengajar ni. Jadi, sila tengok baik - baik step demi step ye! Kalau tertinggal satu step pun tak jadi lah origami awak semua nanti. Cacat tahu? Okay murid - murid, sila ambil tempat masing - masing kerana cikgu nak mula mengajar dah ni!



     Senang je nak buat. Enam langkah dan anda dapat hasilnya! Hari ini saya buat arnab kawaii! Yang Bahasa Jepun tu awak abaikan je... Ikut je arrow dia tu. Dapat juga hasil yang sama... Bagi yang faham apa yang ditulis tu macam saya (ehem ehem! Berlagak pula) kalau nak baca bacalah! Kalau tak nak tak apa.

* Kawaii (かわいい) = Comel
* Arnab = Usagi (うさぎ)

No comments :

Post a Comment