Saturday, April 28, 2012

I'm obsessed with these films

     Untuk entri hari ini, saya nak kongsi beberapa filem yang membuatkan mata saya terkeluar dan marah apabila ada iklan mengganggu.. Sampaikan kucing tidur atas riba pun tak sedar. Wakaka! Saya rasa, semua filem - filem yang akan saya nyatakan sebentar lagi semuanya awak dah tonton.. Saya suka sangat tonton sampaikan tonton berkali - kali pun sanggup sebab cerita tu semuanya AWESOME! Nak tahu tak? Sebenarnya saya tak pernah pergi tengok wayang sebab ayah saya tak bagi.. Masa kecil tu pelik juga, tapi bila dah besar panjang dah sendiri faham.. Sebab dalam wayang adalah sarang kemaksiatan! Faham sendiri lah kalau tak faham...



     Cerita yang berjaya menduduki ranking pertama dan top dalam carta cerita paling menarik dalam kepala saya ialah... (berdebar tak?) Jeng jeng jeng.. Ok, tajuknya Vantage Point! Tu yang gambar sebiji di atas tu. Pernah dengar tak nama cerita tu? Tak pernah? Haih, takkan tak pernah dengar? Lelaki kalau tak pernah dengar dah sah memang tak ambil tahu tentang cerita Action Packed macam tu. Huh! Cerita tu memang tak ada bab romantik LANGSUNG! Boleh percaya ke? Mestilah boleh... Itu yang buat saya jadikan cerita tu cerita yang menduduki ranking pertama dalam carta pie saya! Carta pie tu apa? Wakaka! Cari dalam kamus dan jumpa lah! Ok, mungkin ada juga, tapi tak keterlauan lah, tetapi secara umumnya tak ada unsur - unsur tu. Yang bab romantik cerita tu, saya tak akan kata romantik sebab cerita itu berkaitan isu negara, tak ada kaitan langsung dengan isu cintan cintun dan romantik romantikan. Penggemar filem romantik mesti tak sudi dan tak nak walau jeling sekalipun.. Tapi bagi penggemar filem sebegini, memang patut tengok..



     Cerita kedua bertajuk Rattatouille! Siapa tak tahu tentang kewujudan filem ini saya gelar ketinggalan zaman. Maklumlah, filem tu dah lama keluar... Takkan masih tak tahu lagi! Marah ni! Wakaka! Saya suka sebab tikus tu comel.. Kasihan bila dila kena buang oleh tuan dia yang bernama tak ingat! Wakaka! Cerita ni mengenai masalah pewarisan sebuah restoran terkenal.. Kalau dah tengok, tak perlulah saya nak beri sinopsis. Kalau belum, pergi check di youtube dan cuba search. Kalau ada walau trailer itu rezeki awak.



     Ha, siapa tak kenal lencana ni? Inilah filem kegemaran ketiga! Harry Potter and The semua part yang ada! Tapi yang saya perasan lah kan, Harry Potter ni makin lama makin kurang seronok. Saya tak kata tak seronok, cuma kurang seronok sahaja! Jangan marah wahai peminat Harry Potter. Saya suka filem ni sebab cerita ni mengenai magic! Waaaaaa, sugoidesune! Saya pasti ramai yang minat tak kira golongan sama ada tua, muda dan kanak - kanak! Lencana Hogwarts captivating kan?



     Yang akhir sekali, tajuknya..... Yang ni kena bagi kejutan sikit. Tajuknya, The Hunger Games! Wakaka! Siapa yang tak tahu lagi mengenai kewujudan filem ini memang saya kategorikan sebagai ketinggalan tahun.. Yang ini baik sedikit dari ketinggalan zaman seperti yang saya telah sebut sebentar tadi. Cerita ini memang menjadi bualan ramai tak kira dalam mahupun luar negara! Senang cakap, seantero dunia sudah tahu! Siap ada perbandingan dengan filem Twilight lagi... Kenapa saya buat nombor empat? Yang terakhir pula tu? Hello, itu pun bersyukurlah sebab saya sudi juga letak dalam carta pie saya! Tahu tak besar maknanya kalau dapat diletak dalam carta pie Cik Chickedis? Popular dapat, pengiktirafan pun dapat! Hm, popularlah sangat! Wakaka!
     Ok, bye! Itu sahaja dulu untuk hari ini.

*sugoidesune = seronoknya

3 comments :