Friday, October 5, 2012

Le hashperang!!!

     Nama omputihnya HASHBROWN . Siapa tak kenal hashbrown ni sila angkat tangan !!! Yeay ! So , dengan ini King Ayam yang awesome nak bagitau apa benda hashbrown ni... Yang dah tau tu duduk diam -diam okie : ) 

     Sebenarnya, wa baru je tau apa benda hashbrown ni dua tahun lepas. Itupun lepas tengok ada kawan bawak bekal hashbrown kat sekolah . Hikhik ! Hokhok ! Hakhak! Hekhek! Since from that day , wa adalah pulok nampak hashbrown ni kat supermarket! Sebelum ni tak adalah pulok nampok batang hidung hashbrown ni ek ? Rasanya ada benda tu cuma diri ini buat2 buta bila nampak ! Hikhok .

Gambar adalah hiasan semata - mata. Tiada kaitan dengan yang hidup atau yang telah mati : p

     Enough with the reminiscing , Maryam ! Bagitau jelah pasal hashbrown tuh ! Ok , so hashbrown ialah kentang yang dipotong petak2 kecik lepastu disambung jadik bentuk lebih kurang macam nasik kepal onjepun tu lepastu digoreng dengan minyak penuh . *Woh, ada bakat terpendam jadik cef lah pulok! Nanti nak ganti Dr Pajli yang dalam Masterchef Selebriti lah [ada hati kau! Buat telur mata kerbau jadik telur hancus] !

     Yang tak faham apa benda yang wa cakap dan bebel sorang-sorang ni, anda boleh tengok gambar dibawah yang telah saya pinjam [lepas ni pulang balik] dari google.com . Jom kita cekidawut!

     Yang ini bentuk yang kita selalu nampak kat supermarket. Kalau rasa - rasa tak ada, check betul2! Sebab , kadang tu bukan takdak cuma mata tu je dibutakan dirabunkan dari nampak hashbrown nie : ) Takpun , hashbrown tu malu - malu kentang nak tunjuk diri dia yang sedap dimakan begitu saja lepas digoreng tue : ) Hikhokhikhikhik!

     Seiring dengan percambahan teknologi hasil daripada otak manusia yang semakin kreatif seperti halnya pada hempon jenama Apple , hashbrown juga menerima percikan kreativiti hasil daripada ke-kreatif-an manusia sekarang . Hashbrown pun lalu diubah bentuknya menjadi macam - macam bentuk yang menarik lagi tertarik bak teh tarik ! Fuiyo , awesome tuh weih !

     Yang ini pun selalu jugak nampak. Berbanding bentuk oval, wa rasa yang ini lagi sedap! Try lah . Tak rugi duit pown . Kecuali lah kalau ekau ni tak suka kentang : ) especially kentang yang digoreng dalam apa jua bentuk pun : ) 

     Ok, so kalau nak beli hashbrown yang siap masak, boleh ke McDonald [kalau ada lagi laaaaa]... So, akhir kata, bai bai !

1 comment :